Wanneer: 11 februari 2018 - 17 juni 2018Vol

Tijdens de colleges in NEMO Science Museum ga je samen met een wetenschapper op zoek naar het antwoord op vijf verschillende vragen. Het is lekker interactief en je leert er veel van. Zo vertelt natuurkundige Tom Hijmans in de eerste lezing hoe een muziekinstrument werkt. In de tweede lezing vertelt medisch bioloog Pernette Verschure waarom zelfs eeneiige tweelingen verschillend zijn! In april legt ecoloog Koos Biesmeijer uit hoe bijen met elkaar kunnen communiceren. Scheikundige Moniek Tromp geeft in mei aan de hand van allerlei proefjes antwoord op de vraag: 'is de stroom ooit op?'. In het laatste college vertelt informaticus Maarten de Rijke alles over online zoeken, cookies en algoritmes. De lezingen vinden plaats op zondag en zijn voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar. De colleges worden georganiseerd door NEMO Science Museum en de Universiteit van Amsterdam.