Wanneer: 13 september 2020 - 13 december 2020Vol

Naturalis ken je misschien als museum, maar wist je dat wij ook een heel groot onderzoeksinstituut op het gebied van biodiversiteit zijn? Wij onderzoeken van alles uit de natuur; planten, dieren maar ook paddenstoelen, schelpen en meteorieten. Planten en dieren die nu nog leven, maar ook die al lang zijn uitgestorven.  Wat je in het museum ziet, is eigenlijk maar een heel klein stukje van alles wat we in huis hebben. In de grote toren van Naturalis bewaren we maar liefst 42 miljoen objecten, van dinobotten tot tijgers, van de oudste tomaat tot laden vol insecten.  Onze wetenschappers proberen er door onderzoek achter te komen hoe het met de verschillende soorten gaat. Maak kennis met de mensen die achter de schermen werken!